2018. máj 28.

Deadpool 2

írta: Ryzla
Deadpool 2

Egy hét telt el a film megtekintése és e sorok megírása között. Szükség is volt rá, mivel ha frissen írtam volna most ezt olvasnátok: A DEADPOOL 2 MINDEN IDŐK LEGJOBB KÉPREGÉNY FILMJE ÉS MINDEN IDŐK LEGJOBB VÍGJÁTÉKA!

Rég volt rám ilyen hatással mozifilm. Tegyük hozzá, hogy nagyon jó passzban ültem be a vetítésre egy kellemes vasárnap délelőtt. Olyan igazi mozi élményben volt részem, amiben már nagyon régen: szinte végigröhögtem teljes játékidőt. Többször éreztem úgy, hogy nincs már hova fokozni ezt a geek kreténkedést, de nem volt igazam.

Bevallom férfiasan, sírtam...

Fájó rekeszizmaim már a film felénél kegyelemért könyörögtek, még az is megfordult a fejemben, hogy kimegyek a mosdóba, hogy egy kis lélegzethez jussak, de szerencsére erős maradtam és kitartottam az utolsó képkockáig.

Mielőtt elfogultsággal vádolna bárki, szögezzük le, nem vagyok elvakult Deadpool fan, nem vagyok megrögzött MARVEL rajongó, nem vagyok képregény mániákus. Ahhoz a nem túl szűk csoporthoz tartozom, akik ismerték és szerették gyerekkorukban ezeket a comic bookokat, ebből kifolyólag meg is vettek kilóra a kezdeti képregényfilm feldolgozások. Mára viszont kezdek megcsömörleni tőlük.

Nagyon kellett ez a színfolt a MARVEL univerzumába.

gallery-1518013741-deadpool-2.jpg

Mielőtt totális ömlengésbe csapnék térjünk rá a negatívumokra. Ja, hogy nincs ilyen?! Ha van, akkor pedig nem akarok tudni róla. A poénok annyira ütősek, mintha vinnyogva röhögő beszívott atomkockák írták volna és ez jó eséllyel így is történt. Deadpool még mindig iszonyatosan laza, vicces és badass, ahogyan azt megszokhattuk az első részben.

Szövegei viszont klasszisokkal menőbbek lettek, ami nem tudom, hogy fordítás jobban sikerültségének köszönhető vagy pedig az eredeti szövegkönyv jobb ennyivel, de szerencsére elmarad az első részre jellemző nyakatekert dumákból eredő "mi a francot mondott" érzés.

A 3. falat úgy bontja le, mintha sosem lett volna és azt kívánjuk, hogy soha többé ne is legyen.

Rengeteg a popkulturális utalás és / vagy arra épülő poén, az írók nem kímélnek senkit és semmit, de a legtöbb savat talán szegény Logan kapja. Bárcsak láthatnánk őket együtt a vásznon...

Az új szereplők közül ki kell emelnem Domino karakterét, aki felér Deadpool mérhetetlen lazaságához, időnként talán még felül is múlja. Kiváló alakítás Zazie Beetz! A Cabel-t megformáló (lol) Josh Brolin pedig itt is remekel, akárcsak Thanos szerepében - nagyon megy neki a főgonoszkodás.

dearpool-2-e1524268398142-840x481.jpg

Ryan Reynolds mondanom sem kell, hogy zseniális, karrierjének talán legemlékezetesebb karaktereit gyúrhatta egybe (Van Wilder, Hannibal King). Nagy adag önirónia, cinizmus és fekete humor tökéletes elegye, elemi lazasággal vegyítve.

Műfajilag és stílusilag közelebb áll a füves vígjátékhoz, mint a képregényfilmhez, egy minimális, jól adagolt romantikus vígjátékkal, ami jól ellensúlyozza a folyamatos hülyülést.

 Nálam már most ez az év vígjátéka és képregényfilmje, valószínűleg az is marad.

10/10

 deadpool-2-1.jpg

 

 

Szólj hozzá

filmkritika filmajánló deadpool 2